جراحی چاقی

متخصص جراحی چاقی,مینی بای پس,لیزر لیپولیز,عمل چاقی,درمان دیابت,حلقه معده,جراحی های لاپاروسکوپی

جراحی چاقی

متخصص جراحی چاقی,مینی بای پس,لیزر لیپولیز,عمل چاقی,درمان دیابت,حلقه معده,جراحی های لاپاروسکوپی

با روش درمانی جدید چاقی با جراحی غیر تهاجمی آشنا شوید

با روش درمانی جدید چاقی با جراحی غیر تهاجمی آشنا شوید

اسلیو معده ؛ درمان چاقی و عوارض آن ( دیابت ، فشار خون ، کبد چرب و ... )

با گسترش روزافزون زندگی ماشینی و کم تحرکی ، ابتلا به بیماری چاقی به عنوان مشکلی در سلامت انسان ها بیتشر مورد توجه قرار دارد. امروزه مرگ و میر ناشی از بیماری چاقی از مرگ و میر ناشی از گرسنگی پیشی گرفته است. از آن جایی که هنوز مکانسیم سیری کاملا شناخته نشده ، درمان موثر و پایداری نیز پیدا نشده است و هنوز پایدارترین و موثرترین درمان چاقی ، جراحی است. دکتر محمود راد ، متخصص جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته در مورد روش جراحی اسلیو معده که سبب کاهش اشتها هم چنین حجم معده می شود ، برای شما می گوید.

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده ( Sleeve Gastrectomy ) به وسیله لاپاروسکوپی ( جراحی بسته ) به عنوان یکی از سه روش استاندارد درمان چاقی در کنار بای پس معده و  حلقه معده در جهان شناخته می شود. نتایج درخشان اسلیو معده با جراحی بسته در درمان چاقی و عوارض مهم آن هم چون دیابت و فشار خون باعث شده این عمل به عنوان جراحی متابولیک روز به روز طرفداران بیشتری را به خود جلب کند. در بیمارانی که عوارض جرای بای پس مانند عوارض سوء جذب و کمبود ویتامین های شان پذیرفته نیست و هم چنین کسانی که مراجعات مکرر برای تنظیم حلقه معده برای شان مقدور نیست جهت جراحی اسلیو معده حجم قابل توجهی از سمت چپ معده ( 85 درصد ) برداشته می شود. این قسمت شامل محل انباشته مواد غذایی و هم چنین ترشح هورمون هایی است که اشتها را تحریک می کنند. با برداشتن آن ولع به خوردن کم می شود. با کاهش حجم معده به 200 سی سی با مصرف مقدار کمی غذا احساس سیری به فرد دست می دهد. قسمت باقی مانده معده به شکل موز است ، غذای خورده شده در مسیر طبیعی دشتگاه گوارش جذب شده سوء جذبی رخ نمی دهد.

* کاهش اشتها و کاهش حجم معده در بین عمل های جراحی منحصر به اسلیو معده است.

جراحی چاقی پلیسه معده

عمل جراحی چاقی پلیسه معده ابتکاری از برجسته ترین جراحان ایرانی است. در این روش حجم معده کاهش میایبد ، به این صورت که معده بدون بریده شدن ، روی خود و به سمت داخل تا خورده و دوخته می شود. این عمل جراحی چاقی به روش لاپاروسکوپی ( جراحی بسته ) هم چنین جراحی باز انجام می شود. کاهش حجم معده در این روش را می توان با اسلیو معده مقایسه کرد. کاهش وزن در جراحی چاقی پلیسه معده با حلقه معده قابل مقایسه است ولی مانند حلقه معده نیازی به مراجعات مکرر ندارد لذا برای کسانی که شرایط مراجعه مکرر ندارند و خواستار روش دائمی تری هستند ، مناسب است.

جراحی چاقی بالون معده

بالون گذاری معده به عنوان روشی منحصر به فرد برای کاهش وزنی حدود 20  15 کیلو یا به عنوان مرحله قبل از عمل جراحی چاقی اصلی بیماران سوپر چاق ( مانند بای پس یا اسلیو معده ) قابل انجام است. از آن جایی  که بالون گذار روش جراحی چاقی نیست و با آندوسکوپی انجام می شود ، روشی سرپایی به حساب می آید و از این نظر کم خطرترین روش درمان چاقی است. در این روش مقداری داروی خواب آور به بیمار تزریق می شود و بیمار می خوابد. پس از انجام آندوسکوپی و قرار گرفتن بالون در معده ، بالون معده با مایع پر می شود. بیمار چند دقیقه ، بعدد بیدار شده و مرخص می شود. احساس پری و سیری زودرس باعث کاهش وزن تدریجی می شود. بالون معده معمولا بین 6 ماه تا یک سال در معده باقی می ماند. معمولا در مراجعات بیمار داروهای کمکی برای کاهش وزن و مشاوره روان شناسی چاقی و تغذیه انجام می شود. مرحله خروج بالون معده نیز مانند گذاشتن آن با آندوسکوپی است. در بیمارانی که کاندیدای جراحی ترمیمی مثلا افتادگی سینه و شکم بعد از زایمان هستند و اضافه وزن دارند ، برای کسب نتایج بهتر بعد از کاهش وزن به وسیله بالون معده  تحت عمل جراحی ماموپلاستی و آبدومینوپلاستی قرار می گیرند.

جراحی چاقی حلقه معده

یکی از روش های درمان جراحی چاقی برای کسانی که حدودا نیازمند 30  25 کیلو کاهش وزن هستند حلقه معده یا باندینگ است. در این روش که جزء روش های کاهش حجم معده است و با جراحی چاقی بسته ( لاپاروسکوپی  ) انجام می شود حلقه قابل تنظیم معده را به دو قسمت تقسیم می کند. با پر شدن قسمت بالا با کمی غذا فرد احساس سیری و پری می کند. در خانم هایی که قصد بارداری دارند این روش به علت قابل تنظیم بودن روش مناسبی است. از آن جایی که در این روش سوء جذب مطرح نیست اختلال در جذب مواد غذایی و داروها ایجاد نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.